Elk jaar worden typische 'We serve'- en geldgenererende  activiteiten georganiseerd. Daarnaast activiteiten die beschouwd kunnen worden als gezelligheidsactiviteiten.

Echte 'We serve'-activiteiten zijn:

- in de maand april vervoeren we per auto/taxibusje ca. 150 Culemborgse ouderen, die ziek en/of slecht ter been zijn, langs de in bloei staande fruitbomen in de Betuwe, de zgn. Bloesemtocht.

Geldgenererende activiteiten zijn o.a:

- in de maand november de verkoop van wijn; de opbrengst van deze verkoop komt ten goede van een goed doel in Culemborg e.o.

- In de maand mei organiseren we samen met Rotary Culemborg een Culemborgse Huiskamer Film Fesitval.

Naast deze goede doelen kennen de Lions Culemborg het jaarlijkse kerstdiner (december), nieuwjaarsreceptie georganiseerd door de president, het zgn. running diner (maart), het tweejaarlijkse Heerenweekend en de zogenaamde zomeravondontmoetingen (gezellig samenzijn in de tuin van een Lionslid in de zomermaanden). En tenslotte is er jaarlijks een diner ter gelegenheid van de bestuurswisseling. Deze vindt gewoonlijk in de maand juni van elk jaar plaats.

- Tot slot organiseren we iedere 3e dinsdag van de maand een lezing/bedrijfsbeszoek.