De Lions Culemborg bestaat in 2023 uit 26 leden, allen mannen die woonachtig zijn in Culemborg of directe omgeving. Deze vriendenclub probeert een goed evenwicht te vinden tussen de ondelinge gezelligheid en invulling van het internationale Lionsmotto "We serve'. We bieden enerzijds leuke activiteiten voor leden onderling aan waarin ontmoeten, praten, doen, borrelen en met elkaar eten centraal staan. Anderzijds bieden we een platform voor de leden, waarin ons motto nadere invulling krijgt door:

1. respect hebben voor de ander, zowel binnen als buiten de club, voor wat deze denkt en doet

2. een plek te bieden voor gesprekken en discussies over allerlei zaken, maar partijpolitieke en dogmatische, religieuze zaken bespreken wordt niet op prijs gesteld

3. (laten) verrichten van 'goed werk' in de nabije omgeving maar ook elders in de wereld, zonder politiek oogmark.

Lions Culemborg is een onderdeel van een internationaal netwerk van clubs, waartussen contacten en onderlinge (jeugd-)uitwisseling mogelijk is. 'We serve' is een erecode. Elk Lionslid draagt deze code naar eer en geweten uit, zowel op het werk als thuis.